söndag, september 20, 2009

Byxor till liten tjej!

Har varit och är sjukskriven i helgen, fått samma sorts yrsel som när jag väntade Kiron och då var sjukskriven för v.25-39...Väldigt obehagligt. Jag hoppas verkligen det går över! Hade nästan hunnit sy klart dessa i fredags, har idag bara satt dit muddar! Detta var ett "UFO" som legat tillklippt sen i våras. Ser nu på bilden att det ena benet ser längre ut, så är dock inte fallet! Stl. 80-86
Modellen blev lite smalare än jag tänkt, grundmönster från Meedom form 1 (?). En annan grej är att jag måste lära mig att våga snåla till midjemudden, hoppas de inte blev för stora i midjan! Tycker alltid jag drar ifrån ordentligt men...
Tyget är cerise jeansaktigt (haha stor koll va!? Nån som kan upplysa mig vilket sorts tyg det kan vara??), köpt på Erikshjälpen tror jag det var...Ljusrosa muddväv från Ohlssons och tyget på fickorna hittade jag på Tradera.

Känner ingen tjej i denna storlek så dessa kommer på Tradera. Om du är intresserad av att köpa dem direkt från mig så kan du maila!
Jag blir så rastlös om jag inte får sy trots denna yrsel!!

2 kommentarer:

  1. Hej! Snygga byxor! Kul att du hittade min blogg!
    Tror tyget kallas twill.

    Apfrottén är supermysig, men lite tunnare än jag hade trott. Tyget var väldigt dyrt så jag hoppas det håller måttet!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...