tisdag, september 08, 2009

Sytt min första body!

Jag har äntligen invigt min nya maskin, en Singer Confidence 7465. Härlig att sy med men mycket man behöver vänja sig vid än.
Plagget ifråga blev min första babybody!
I mjuk härlig jerseytrikå, marinblå med vita elefanter, kantad med marinblå trikå.
Mönstret är från en tidning, "Handarbete" nr 2 Feb. 1994. Storleken var 63 men jag tycker den är som en 56:a när jag jämfört med andra bodys. Var så kul att sy såhär små kläder, kommer bli fler, såklart!!!
Denna ska jag ge till min systers kompisar som fått en pojke för nån vecka sen, tänkte att de kan prova och utvärdera storlek osv. Har ju ingen nära som har en så liten, ingen att prova på.
Jag är riktigt nöjd faktiskt med bodyn! Lite krångel, uppsprättning, men det hör väl till...;o)

2 kommentarer:

  1. Hej...Jättefin body. Svårt att tro att det är din första....

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad roligt att hittat hit. Vilka fina saker du gör.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...