fredag, september 25, 2009

Puffbyxor med resår

Suttit uppe ikväll och sytt ett par puffbyxor á la Blingo-modell, men utan snörning i midjan (skulle varit snyggt men jag har inga snören hemma...). Dessa gjorde jag som provbrallor, komponerat ett mönster idag som jag tänkte testa, om dessa brallor passar på Kiron ska jag sy ett par i annat tyg åt honom imorgon förhoppningsvis. Hoppas!! Nu ligger ju lillen och sover så det får bli imorgon bitti innan förskolan...Ca. stl 92. Trikå från Ohlssons! Resår i midja och benslut. Provat för första gången en fastsydd resår, tidigare gjort med kanal (inte gjort många resårbyxor...1 par tidigare??) Lärt mig nåt nytt och vet också hur jag ska ändra till nästa gång...=)
Förresten, om ni sätter snörning med resåren, syr ni "knapphål" eller använder ni öljetter? Tacksam för tips, om jag nu hinner prova imorgon (och hinner få tag i bra snöre).

3 kommentarer:

  1. Jättesöta! Själv har jag inte testat att sy snörning med resåren, men är ganska sugen på att testa.

    SvaraRadera
  2. Snygga! Har heller inte testat med snörning än.

    SvaraRadera
  3. hej, vilka fina glada byxor, tack för besök och du vill va med i min lilla tävling. om det är så du vinner utmanar du mig att sy mitt första pojkplagg. lustigast är att idag ska genomföra till dig en aktion, tack för den fina tyg med bilarna. nu har jag en utmaning till dig i min blogg, hoppas du vill va med.kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...