lördag, september 26, 2009

Puffbyxor till Kiron, och mössa!!

Suttit uppe ikväll också, hann inte sy så mycket som jag tänkt tidigare idag, och ville få klart byxorna till imorgon då vi ska på kalas!
Äntligen fick jag sytt dessa byxor som jag sett framför mig sen tyget kom! Hittade tyvärr inget bra snöre, i denna lilla stad finns inte mycket sybehör att köpa...så det blev bara resår!
Ett par puffbyxor i stl. 92/98, modellen satt bra, några små små ändringar bara, som lite längre ben (mer puff)... Glömde skriva igår att byxorna är sydda i fyra delar, alltså sidsöm även på yttersidan.
Provat en ny mössmodell, vi får se om Kiron kan ha den, ser lite smal ut, spännande imorgon! Han har ju heller inte hunnit prova sina byxor.
Riktigt nöjd med hur byxorna blev! Hoppas bara de sitter bra också!
Tyget är i mjukaste single jersey trikå, Ocean från Sydrömmar!! Älskar tyget och färgerna!! Mössan är fodrad i blå trikå från Erikshjälpen.
Har även sytt en till sak men den ska ges bort och jag TROR inte mottagaren läser bloggen men visar det imorgon (idag) istället!

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...