fredag, juni 17, 2011

Fjärilar, blommor och cirklar i somriga plagg!

Blivit lite sytt av förståeliga skäl den senaste veckan, men jag har fått klart 2 klänningar och en kjol, alla i återvunna tyger (gillar återvinning!!!) Klänningarna är i stl. 92-98, och kjolen i stl. 92. Tiril ska få den helblå klänningen och kjolen, men den vitblå blir till salu och hamnar i Till Salu-bloggen.

Mönstren är mina egna, klänningsmönstret är helt nytt, men till nästa gång sätter jag axelbanden lite tätare, blev lite väl breda nu och har liten tendens att glida ner. Men med tröja/body under sitter de bättre.

Nederdelarna på klänningarna är från en löpare i nyskick, överdelarna från gardiner. Kjolen är sydd av gardin. Mudden kommer från Stoff & Stil.

Klänningarnas bröstlappar är vändsydda. Tiril visar den vitblå klänningen.
Livebilder på kjolen, kanske lite lång men samtidigt skönt i sommar då det blir svalt om benen men ändå skyddat från solen.



Och här den vitblå OCH blå klänningen, här kan ni se längden, hon har ca stl. 86/92.



Den blå klänningen fick ett vitt zickzackband framtill, och båda klänningarna har veck både fram och bak.

Helblå klänningen har vita knappar, blåvita klänningen har blå knappar.

Smalare ok baktill.

Alla 3 är fållade med en av mina favoritsömmar för tillfället, så fint till fållar i stumma tyger! Bladranka.



Den vitblå klänningen kommer som sagt i Till Salu-bloggen, till nedsatt pris då det är en provmodell och jag vill ändra till nästa gång. Skynda fynda!

2 kommentarer:

  1. Ljuvliga små klänningar, den helblå var riktigt bedårande :)

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder, blev speciellt förtjust i den helblå klänningen.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...