torsdag, juni 09, 2011

Prinsessklänning med prinsessor till prinsessa!

Nu är jag på väg till Tallinn men har fixat det här inlägget i förväg...=)

Min systerdotter Wilma fyllde igår 4 år, stora damen! Jag ville gärna ge henne nåt hemsytt, och hon är en liten klännings och kjoltjej. Sydde ju denna modellen tidigare till ett annat födelsedagsbarn, så körde på ett tidigare prövat kort. Valde ut mitt mest "prinsessiga" tyg för denna skapelse. Storlek 4 år, sydd i bomullsväv med prinsessor och glitter. Haltermodell med band som knyts i nacken. Resår i midjan, jag valde som resårkanal ett satinband på utsidan.

Mönstret kommer ifrån Allt om Handarbete 6/2007.
Fotat både liggande och hängande, svårt att fånga modellen....=)

Min Kiron som är 4 månader yngre än Wilma fick stå modell...gjorde lite prinsess-poser, haha!

Det är resår även baktill i ryggen.

Tyg-prinsessorna...

Satinbandet med resår under...



Fållade nedtill med en rolig söm med blommor! =) Nöjd med klänningen och hoppas den ska uppskattas och komma till flitig användning av prinsessan Wilma! Presenten överlämnades igår och hon tog på den ganska snart, passade fint! Lvebilder kommer senare, nu ska jag njuta av semester!

3 kommentarer:

  1. Urtjusig klänning, klart en prinsessa ska ha en prinsessig klänning :)

    SvaraRadera
  2. Så fiffigt med prinsaessorna längst ner, det hade min nr:4 gillat hon är snart fyra år!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...