tisdag, juni 14, 2011

Prinsessan i sin klänning, och tyger köpta i Estland!

Igår kom vi hem från vår Tallinn-resa! Vi har haft det såååååå härligt!!! Fick värsta medelhavsvärmen och bara njöt, vandrade omkring i små gränder i gamla stan, drack stora goda öl, och åt god mat!!! Helt lovely!


Vi firade ju Wilma dagen före vi åkte, med bla. en prinsessklänning jag sytt. Lilltjejen tog på sig klänningen nästan direkt, den satt jättefint! Kul, och den verkade uppskattas mycket. Hon visar här också den ursöta nallen min mamma (hennes mormor) virkat! Jag har förresten vunnit ett Amigurumi-kit från "101 idéer" så nu måste jag oxå friska upp mina virk-kunskaper, hehe! Närmare bild på en 4-årig sessa.
Blev inte så mycket shopping i Tallinn, men jag var in på nån tygaffär. Där var inte så många lämpliga trikåtyger till barnkläder, men lite Rockabilly-tyger blev det! En tunn jerseytrikå i rött med vita prickar...

...och lite svart "jeans"trikå (perfekt till byxor och leggings!!!). Förhoppningsvis hinner jag sy ett litet rockabilly-kit till skruttan i sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...