söndag, juni 05, 2011

Leggings i rosa härliga vikingar, och lite ordning på rullarna!

I veckan sydde jag dessa sedan länge tillklippta leggings i vikingatyget. Jag gör ofta så, när jag väl klipper till klipper jag mycket så jag sen kan sy sy sy, tycker det är tråkigt att klippa! Var rädd att Tiril-tösen skulle ha vuxit ur dessa men farhågorna var ej befogade. Tösen i sina nya leggings, gillar verkligen leggings på småttisar, använder såna nästan mer än vanliga brallor. Fast jag har verkligen inte sytt många åt henne...




Vet inte hur mycket jag har kvar av det rosa vikingatyget nu, tror att det bara är en pyttebit!


Uppdatering: Mönstret är Meedom form 0, stl 80 (stort som 86), lite modifierat som vanligt... =) I helgen har det inte sytts mycket, haft fullt upp med annat, men jag har hunnit sortera mina trådrullar, maskinspolar och lite sytillbehör. Alla rullar har legat och trasslat in sig i varandra, nu köpte M 3 pryllådor till mig på Dollarstore, med små fack som var perfekta till rullarna.
Sorterade i färgskalor, upptäckte att de färger jag har i mest nyanser är helt klart blått, och grönt!!

Skönt med lite ordning och reda!

4 kommentarer:

  1. Vilka fina leggings! Vad använder du för mönster?

    SvaraRadera
  2. men va fina saker... kolla in sydilla.no eller sydilla.se som har många fina tyger tycker jag. eva

    SvaraRadera
  3. Vilket urskojigt tyg! Söt som socker, men ändå cool blev lilla tjejen i dem.

    SvaraRadera
  4. Jättesöta tights! Har också sorterat tråden nyligen... hos mig fanns det mest svart och blått... :-) konstigt...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...