fredag, juni 03, 2011

Livebilder hjälmmössa, några till salu o några beställda + årets första solhatt!

Det var ett bra tag sen nu jag fick de här ursöta livebilderna i min mail, på stilige Tristan som blev mottagare av 2 hjälmmössor! Sydde på hans mammas begäran mössor i 2 olika modeller och storlekar, denna var den som blev bäst, elefantmössa, lite djupare mot ansiktet, i stl 70. "Originalmodellen" finns oxå, lite rakare skärning runt ansiktet, och just denna i lite mindre storlek, runt 60? Tänkte ni kanske ville se hur hjälmmössorna sitter på och jag har ju ingen liten bebis att visa på. =) Tack för att jag fick visa bilderna!
Fick beställningar på några hjälmmössor och en solhatt, årets första, kul! Pingvintyg och elefanttyg från Stoff och Stil, fiskarrandigt från Lilofant, blommig velour köpt på Tradera, och fordonstyg från JNY design.
Av hjälmmössorna på bilden finns de 3 i mittenraden lodrätt till salu i shoppen. Stl. 70, fordonsmössan och velourmössan i den lite djupare modellen.
Här blev det ju oxå första plaggen i det fina fiskar-tyget! Beställaren ville ha 2 hättor, i elefanttyget och i fiskartyget med blå kantband. Den andra beställaren ville ha hätta i pingvintyget (ca stl. 46=80), och i blommiga velouren, och dessutom...
...en matchande solhatt i pingvintyget! Var så svårt att fota solhatten snyggt så jag fick fota den på Tirils huvud.




Den har knytband och går att ha både med nervikt och uppvikt skärm! =) Vändsydd och fodrad med vit trikå.


3 kommentarer:

  1. Oj vad du har varit produktiv. Jättemånga fina mössor, men min favorit får nog ändå bli solhatten :D. Den är väldigt söt.

    SvaraRadera
  2. Vilka sötnosar i fina huvudbonader!

    SvaraRadera
  3. vad mycket du har sytt...! Gillar solhatten skarpt! Roligt att du vill vara med i min utlottning, vi får väl hoppas att turen inte har försvunnit :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...