lördag, juni 25, 2011

Midsommarklänning till mig!

Till min födelsedag så sydde jag ju denna klänning till mig. Före den sydde jag en provklänning i ett tyg jag hade mer av, och som sen blev liggande inte riktigt klar....Men nu till midsommar gjorde jag slag i saken och fixade den, var bara volangen som jag inte sytt på. Blev riktigt nöjd med klänningen, känns väldigt somrig, och modellen är jätteskön! Tyget är från ett påslakan (glömt var jag köpt det). Mönstret kommer ifrån Allt om Handarbete 6/2007, med några ändringar efter min smak. Under och över bysten har klänningen resår, och upptill och nedtill är det rullfåll. Satinbanden är från Åhlens, och tygblomman är helt enkelt en tygblomma jag använt som håracessoar.
Jag fixade också till klänningen jag tidigare sytt till Tiril, så hon hade den på midsommar. Problemet jag hade var att axelbanden gärna åkte ner, då jag satt dem ganska brett isär. Men nu sydde jag helt enkelt dit ett till band upptill mellan hängslena i ryggen. Enkel lösning!! Nu glider de inte ner. Fixade även till den andra klänningen i samma modell, som finns till salu här.
Tiril visar baksidan.

4 kommentarer:

  1. Åh Hannah vad superduperfina! baksidan av Tirils ser ut som uniformen vi hade i skolan när jag liten, kram!

    SvaraRadera
  2. Härlig sommarklänning! Modellen ser jättehärlig ut, perfekt för midsommar :)
    Smart sätt att fixa klänningen till lilltösen!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin midsommarklänning! Härligt tyg och fin modell!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...