söndag, juli 24, 2011

Bytt färg på lite tyger och fått fint sytt!

Jag har ett tag haft en speciell "färga-hög" inne i tvättstugan, utan att komma mig för att göra det. Men härom veckan så slängde jag in lite tyger och en av mina klänningar, en vitblå som fått nån svag men omisskännlig fläck. (Jag har alltså inte sytt denna själv). De fick bli cerise! =) Jag är riktigt nöjd med resultatet! Det blev en bit brunbeige med retromönster (numera bruncerise). Denna är redan på gång i första plagget...
Ohlssons lila trikåmoln som jag köpt för ett bra tag sen och som blivit sorgligt dassigt direkt i tvätten, fick oxå lite cerise färg.

Och sist men inte minst ett vanligt ganska kraftigt bomullstyg, som ni ser skiljer det lite i nyanserna i tygerna beroende på tygsort.


Sen har jag ju oxå haft tur att vinna igen, denna gång en portmonnä från Mrs Bao, visst är den läcker!?



Och Piri-Piri hade sytt en body som hon inte var nöjd med halskantningen på och därför gav bort, då var jag framme först! =) Min bästa väns lilla A fick den fina bodyn.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...