fredag, juli 29, 2011

Re-do i brunt!

Idag ska vi åka iväg till mina föräldrars stuga för nån vecka, jag kommer därför vara svårare att få tag i via mail osv, men kollar mailen när jag hinner!!! Tar med mig mina maskiner, svårt att slitas från dem...=) Jag har förberett några inlägg som dyker upp här under tiden jag är borta, så ni blir inte helt av med mig...=)



Har sytt klart dessa 3 plagg i brunt; en hjälmmössa i stumt retrotyg med cerise kantband, stl. 56 (0-4 mån?) på den och den hamnar i shoppen.

Av ett par av mina gamla joggingbyxor som blivit för korta sydde jag byxor till mina barn! Tiril fick knickers med långa cerise muddar, behöll de befintliga fickorna, och sidsömmarna, stl. 92. Kiron fick vanliga mjukisbyxor (perfekt på dagis!!!!!) med muddar nedtill och resårkanal i midjan. Behöll sidsömmen där med. Stl. 116. Mönstren är mina egna. Såhär såg de slaktade byxorna ut. Kul att kunna skapa till något nytt!

Kiron visar sina nya brallor, de sitter perfekt! Han har även en nysydd T-shirt på sig, men den får ni se mer om i annat inlägg...;o)


Tiril i sina nya brallor, första bilden som hellånga byxor och andra som pösiga knickers...=) Hon har klänningen nertryckt i byxorna så det kanske ser lite konstigt ut, haha!


Ha det så bra, jag ska njuta av lugnet i stugan, ligger vid en sjö så det är bara att kasta sig i mellan sömmarna, haha! =) Och imorgon ska jag få äta surströmming med mina föräldrar, mumma!

1 kommentar:

  1. nemen, vad kul! tvà fór en, du ár sà produktiv och kerativ, du sitter aldrig stilla Hanna!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...