onsdag, juli 13, 2011

Fler hjälmmössor i fiskartyget (men nu är det slut...=()

Det bästa betyget man kan få måste ju ändå vara när en kund återkommer?? Därför blev jag jätteglad när tjejen som beställt dessa till sin sötis hörde av sig igen och ville ha en större mössa, för barn växer ju så fort! Hon ville nu ha i fiskartyget, och som tur var hade jag en snutt kvar. Blev lite vajsing med storleken, tur jag hade tyg till 2 mössor. =) Den större passar till Tiril 1,5 år och faktiskt ända upp till Kiron som är 3,5 år, har provat! Den större blir alltså till salu i shoppen, men om ingen vill ha den tar jag den nog till Tiril, var så söt! Tyget är vit fiskarjersey från Lilofant, tyvärr slut i hennes shop och nu också hos mig, men ska komma in i annan kvalité längre fram, och finns också i marinblått.
Från sidan. Hade 3 fiskarmössor hemma ett tag men den i mitten skickas alltså till beställaren, jag hoppas att den ska passa. De övriga är stl. 1,5-3 år, och den mindre i stl. 3-6 mån.? Är oxå lite olika modeller, den längst till höger är rakare framtill i pannan än de övriga.

Sett från sidan. Den minsta är oxå annorlunda på så sätt att jag gjorde ränderna bak i skiftande färger, tyckte det var värt att testa.



För tillfället roar jag mig med att färga tyg, är jättekul och blir riktigt snyggt hittills iallafall! Färgat nåt tyg tidigare men aldrig mönstrat, är ju jättekul att se hur det blir!


För övrigt sprang jag oxå på en massa nya mönster igår på min favoritloppis, köpte hem en hög, härligt!!!

2 kommentarer:

  1. Supersöta hjälmar - och vilket tyg, har helt missat detta så typiskt att det är slut!1

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...