onsdag, juli 20, 2011

Tyger igen! =))))))) Velour, bomullsväv, retro o manchester...

Var ju inte längesen jag skrev om tyger men tänkte det var dax igen innan det blir för mastigt...

När en vän skulle beställa från Ohlssons rea hakade jag på, blev lite höstiga tyger bla...


Velourbilar i rött och grönt. (Kiron ska få brallor i detta) Velour i grått och lila (varit nära att beställa detta för men aldrig följt helt, men nu!)
Blev oxå lite vävda moln. Jag är anti plagiat och har ju även testat trikåmoln-plagiaten med dåligt resultat, men dessa i bomullsväv höll fint i tvätt (och JNY har inte tillhandahållit molnen i bomullsväv).

För en beställning köpte jag idag detta bomullstyg med Barbapapa från Åhlens, så fint!

Så till loppisfynden... Har bla köpt en bit av detta retro härliga tyg, linneaktigt, (har annat namn men kommer ej på det nu!!! Irriterande!)

Härlig tropik med favvofärgen turkos! Bomullsväv.

Lite cirklar på blå botten...bomullsväv.

Glansiga smultron och blad på vit botten...fint till klänningar!

Ljus orange manchester, härlig! Ser först och främst klänningar framför mig, men även byxor!

Åsså lite till...några virkade dukar, en rund liten retro duk, lite randig trikå och lite "hudfärgad" lent tyg jag tänkt använda till leksaker bla. =)



Ha det gott till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...