onsdag, juli 27, 2011

En "kärt barn har många namn" och en body till Albin, 1 år!

Igår fyllde våra bästa vänners yngste son Albin 1 år! Tiden rusar för fort! Hans mamma Maria (som designat mitt LillSpooky-spöke) har för rätt längesen lagt in beställning på en body och bodysuit/overall/onepiece/lekdräkt från mig. Men som det lätt tyvärr blir så är det de närmaste som får vänta längst... Därför passade det ju nu bra att de fick dem i födelsedagspresent istället, haha!

Bodysuiten är starkt inspirerad av lekdräkten jag vann av en av mina stora syidoler, Liten Zumo. Men mönstret har jag knåpat själv med lite underlag från andra mönster.
Jag satte loggan på ärmen denna gång. Dessutom stjärnor i fuskskinn som kommer från hans mammas slaktade jacka! =) Passande.
Den är sydd i jeansfärgad tunn college, med rött collegetyg i ärmarna. Båda är köpta i 2:a hand så jag vet inte var de kommer från ursprungligen. Luvan fick samma röda tyg som foder. Svart och röd muddväv från Stoff och Stil (extra långa muddar både i ärm och benslut). Dragkedjan var jag lite nervös för, första gången jag satte dragkedja i sprund, men det gick ju bra! Maria hade själv köpt kedjan på Erikshjälpen, läckert att den var silverfärgad. Stl. 80/86 är det på denna.




Bodyn syddes också efter eget mönster, samma som denna jag sydde till Tiril

och lite förminskad till stl. 80/86. Farmertyget vann jag ifrån JNY-design, turkosa muddväven kommer från Stoff och Stil. Närbild på kantningen, tycker denna gång jag fick till den bättre än första, riktigt nöjd!

Lite fler livebilder på lilla coolingen. Suiten blev uppskattad och nu vill Maria ha en till. =)

När vi uppvaktade Albin fick Tiril oxå inviga denna klänning som hon fick på sin 1-årsdag, den har hängt i garderoben länge nu, var ju inte riktigt säsong för den i februari...=)

Passar perfekt!


2 kommentarer:

  1. Kul med en livebild på OP:n, ser ut att passa perfekt! Fin klänning Tiril har fått också.

    SvaraRadera
  2. Mycket läcker OP!Bandkantningen runt kedjan blev en tuff detalj.

    /singh skapar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...