söndag, juli 17, 2011

Nödvändig sömnad!!! =)

Häromdagen sydde jag dessa 3 pyjamasshorts till sonen, som är i stort behov, för hej vad det går pyjamasbyxor! Inget speciellt med dem, vanligt shortsmönster, sydde kanal med overlocken. Tygerna är ett blått smalrandigt som jag fick i ett tygbyte med Made by Mamma Mia, Spidermantyget är köpt på Jysk, och det blårandiga hade jag i gömmorna sen länge, mycket stretchig smalribbtrikå. Storleken är 110-116 därikring. Det roligaste med denna sömnad var väl att jag fick testa ett nytt moment med overlocken, och testade oxå en ny söm till fållen på min gamla maskin. =)

1 kommentar:

  1. Superfina! Spidermanshortsen hade nog funkat även för vår stora tjej, jag får nog bege mig till Jysk och botanisera vid tillfälle :o)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...