onsdag, juli 06, 2011

Kjoltights "Funky Stripes" till 6-årig fosterkusin! =) Och liten vinst, och overlockproblem....

I helgen fyllde barnens fosterkusin Emilia 6 år. Hennes favoritfärg är blått....=) Jag har inte så mycket blå trikå, men ville gärna sy denna modell jag hittade i Ottobre 3/2011. Rotade i tygförrådet och kom fram med dessa. Kanske galen blandning men färgerna är i samma nyanser, köpt vid olika tillfällen, men även tror jag båda tygerna har lite viskos i sig. =) Tycker det blev bra! Tygerna är köpta som stuvar på Eriks/Tradera så jag vet inte var de ursprungligen såldes. Mönstret är "Funky Stripes" i sagda tidning, stl. 116, Emilia är liten i växten. Jag hoppas att plagget passade! Såg iallafall så ut.


Detta blev det första plagg som fick den nya LillSpooky-lappen!Sen vill jag även visa detta skötbordsunderlägg som jag vann av Onomak på facebook! Superlitet och praktiskt! Detta har jag gett till min bror och hans tjej som väntar sin första gemensamma i höst/vinter. =)



Ang. min nya overlock-maskin är den och jag verkligen inte på god fot med varandra, har suttit och j-lats med denna maskin och morrat, är mest sur på den, och inte ett plagg har sytts på den än. Tråden går av, det blir hoppstygn, eller fel trådspänning....MORR!! Så arg man kan bli på en sak! Nu har den stått orörd kanske en vecka, vill knappt se åt den...men jag ska ta nya tag och försöka fixa, har inte haft tid att sitta och ävlas utan måste ju ändå sy mina beställningar och dylikt, måste ju vara mig det är fel på, en splitterny maskin kan ju inte vara felande...? Tvi tvi!

2 kommentarer:

  1. Snygg kjol+leggings! Tycker det mönstrade och det randiga bryter av jättebra!
    Grattis till vinsten!
    Oj oj, det var inte roligt att det strulade med nya maskinen. Man vill ju verkligen bara sätta sig och sy sy sy när man köpt en ny OL. Har du kollat i manualen vilken tråd du ska dra först etc? Du kanske kan se någon recension på Sysidan.se om den? Hoppas det löser sig! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har haft problem med min också några gånger genom åren och alla gångerna har det berott på mig. Pinsamt nog att erkänna. Jag har trätt om den, bytt nålar och ibland bytt trådmärke. Men oftast har tråden glidit ur (jag missat) att trä igenom alla ställen där det ska vara trätt. Senaste gången provade jag allt och bytte till sist nål och voila...
    Första gången tog jag maskinen till syaffären där hon konstaterade att det var mina kunskaper som felade. Jobbigt men sant för mig. Hon visade lite och sen har det funkat bra. Men det kan ju också vara så att maksinen har nåt fel. Testa allt det andra först bara innan du lämnar in den. Det blir lätt pinsamt annars (talar av erfarenhet). Lycka till

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...