fredag, juli 08, 2011

Hoodie till kusin i landet "over there"....=)

Igår for min sambos lillebror Mats och hans flickvän Hanna till USA för att hälsa på den äldsta brodern, Micke, och hans familj. Våra barn har en 4-årig kusin där vid namn Luke. =) Vi har aldrig träffat honom, senast vi såg Micke och hans fru var 2006, innan både vi och dem blev gravida. Önskar vi hade råd att åka dit och hälsa på!!!!

Iallafall, vi brukar oftast skicka med något till Luke, denna gång blev det något sytt. Jag sydde en hoodie i stl. 116 till honom, mönster i grund Meedom form 2 men såklart förstorat och en del ändrat.

Min sambo Mattias fick "lägga in en beställning", han valde turkos sweatshirt-tyg, med svarta muddar och revärer, och limegröna stjärnorna från JNY-design som foder i luvan. Joggingtyget är ej flossat, tänkte det kanske blir för varmt i Florida. Vet ej var jag köpt det, loppis nånstans? Tänk vilka fina NYA (och även begagnade) tyger man kan hitta på loppisar! Inte bara påslakan och gardiner och dylikt, utan nya tygstuvar som nån köpt hem men aldrig blev det som det tänkts till. =) Till gagn för mig och andra sömnadstokiga.

Bilderna kan ej göra tygfärgen rättvisa, den är ljust turkos, inte så ljusblå som det ser ut här.
På magen blev det en känguruficka. Jag har sytt dekorsömmarna med en av mina favoritsömmar. =)

Jag hoppas att hoodien faller bus-Luke i smaken (och hans föräldrar) och att jag hinner se den på innan den blir för liten!

3 kommentarer:

  1. Så fin hood!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  2. Superfin tröja, gillar de svarta detaljerna och fodret i luvan, mycket snyggt :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...