söndag, maj 29, 2011

Dregglisar/BIBs till salu, och lite mössbilder...

Hoppas ni haft en härlig morsdag? Själv fick jag efter en natt med mycket dålig sömn lite sovmorgon, sen frukost på sängen, och därtill också 2 tomatplantor som jag ska ha i uterummet...=)


Här är lite obloggat som jag sydde för ett tag sen...Fick beställning på 3 dregglisar, och av bara farten som det ofta blir blev det 6 st till...=) Beställaren har ännu inte hämtat sina dregglisar eller bestämt vilka hon vill ha, förutom att det ska vara frotté på baksidan. De övriga är till salu och hamnar väl i shoppen inom kort!


På bilden är de tre översta till vänster med flanell på baksidan, den med nougatmoln har trikåbaksida, och de 5 nedersta frottébaksida. Hör av er om ni är intresserad av någon! Jag tar 50 kr/st, eller 3 för 125. =) De är vändsydda och stängs med tryckknapp.

Eget mönster, tyger från JNY, Mjuka tyger, och Tradera/loppisar. En beställd mössa fastnade också på bild. I fyrkantsmodellen, med gröna fordon, interlock (JNY-design). Eget mönster, stl. 50/54.
Så här ser denna modell ut uppifrån, sydd som ett kryss.
Och såhär ser den ut på.

Vill också visa denna bild på Tiril i den första mössan jag sydde, för sisådär 3 år sen, elefanttyg som jag köpt på Tradera (från Jofotex ursprungligen), mönstret ritade jag själv, gjorde enkel modell med uppvik nedtill. Sömmarna har väl en del övrigt att önska, men fullt användbar är den! =)

Inom de närmaste dagarna kommer det att dyka upp en länge uppskjuten tävling, känns aldrig som om jag har tid, men nu är det mer än dax!!! Så håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...