måndag, maj 09, 2011

Grå fordon plagg till salu!

Då jag bara hade en halvmeter av detta grå fordonstyg klippte jag till hela biten på en gång. 4-kantsmössan har jag visat i tidigare inlägg, och här är vad jag mer fick ut: Ett par muddbyxor i stl. 74/80, och halva delen av en T-shirt i stl. 68/74! =) De är inte tänkta att använda tillsammans, men det ser mycket väl ut som man kan göra det! Dessa plagg har ingen mottagare och är till salu, kika i shoppen! Byxorna är i min vanliga modell, och har långa upp/nedvikbara muddar i midjan och bensluten, i lime, muddtyg från Stoff och Stil. Fordonstyget är ljusgrå interlock från JNY-design.
T-shirten är i raglanmodell med turkosa kantband i hals och ärmslut. I ena raglanskärningen finns öppning med 3 tryckknappar. Ena halvan av T-shirten sydd i fordonstyget, andra i svart interlock från MG-tyger.

Baksidan...


Jag stickade ner raglansömsmånen, halsringning, och fållade med denna stretchsöm, en av mina favoritsömmar!




Jag har fått många roliga beställningar nu och syr så nålen glöder, men den här veckan kommer det bli lite mindre sytid än vanligt, då vi har vår gemensamma 30-årsfest sambon och jag på lördag, så jag måste ge tid till lite matlagning och städning oxå. ;o) Hoppas ni som beställt har förståelse, jag syr så snabbt och mycket jag kan!

2 kommentarer:

  1. Så gulligt litet set som inte är ett set! :-) Jag tänker aldrig på att göra sådär med tygerna (ta ett annat tyg till bak el.dyl) det är ju smart...
    För att svara på din fråga om solhatt så, ja jag stryker på vlieselin på brättena och om trikån är jättetunn så kan jag stryka på det på alla delar. Håller med dig ang svårighet att sätta priser, ibland känns det för lågt och ibland för högt...

    SvaraRadera
  2. vilken cool tröja, vart ju hur snyggt som helst att bryta av så, "gillar" :) Och väldigt fina grejer du fick av liten zumo, väldigt fint armband

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...