onsdag, maj 04, 2011

Ett tyg-inlägg!!!

Nu var det ett litet tag sen jag visade mina tygköp, men samlat på mig har jag fortsatt göra...=) Är i ivrig väntan och förväntan på Deer-tyget från Znok, fiskaretyget från Lilofant, och några JNY-tyger, men i väntan på att de kommer hem visar jag dessa! Mest loppisköp! Den här loppisrundan hade jag extrem tur tycker jag! Hittade både den roliga "Kalle K och andra varelser du kan sy" för en billig penning, och superfint påslakan i beigerosa retromönster. På denna runda fick också ett beigebrunblommigt tyg längre ner följa med hem!
Blev så glad när jag hittade detta nostalgityg med "My little Pony"!!

Härligt turkosretro, tyvärr lite blekt, så det ska troligen få en omfärgning i tvättmaskinen!

Söt tygstuv med féer!

Lagerhaus har ju börjat sälja metervara nu, för den som inte visste! Men den här gången köpte jag bara ett örngott att sy av...(påslakanen var slut i detta mönster, snyft!!)

Lite tjockare bomullsväv i sååå fint mönster!! Klänningar väntar detta!

Även detta tyg har redan klippts till lite av till klänning, blå botten med vita blommor!

Det här är tyget som jag hittade samtidigt som Kalle K-boken, härligt blommönster!

En retro gardinkappa, brun botten med äpplen och frukt! Klänningar och kjolar ser jag framför mig.

Sweatshirttyg i starka ränder, från Tradera.

Ett till Traderatyg, grå och rödrandig jersey.



Och från Ohlssons köpte jag för ett bra tag sen nu det lila molntyget, dumt nog! Var det värsta jag varit med om sen jag tvättat det enligt tvättråd, blaskigt, de vita molnen blev lila, och hela tyget blekt!! Skrivit till Ohlssons om det men ej fått svar...Så det blir nog att färga om detta också. Köpte samtidigt hem turkosbrunrandig velour, men det höll sig fint och härligt efter tvätt!

3 kommentarer:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...